Az elektronikus kommunikáció folyamata – szerintünk
- Gondolkodás
- Dőljön nyugodtan hátra és gondolja át, mit is szeretne megvalósítani, mi lenne a célja
- Írja meg a levelét, készítse el a kérdőívét (elvi síkon)
- Olvasson utána, vesse be tapasztalatait
- Gondolja át, mikor mi történjen, milyen folyamatokat szeretne.
Pár gondolat például egy elégedettségi felmérés esetében:
- Jó lenne kiküldeni egy levelet, melyben szerepel egy elégedettségi kérdőív.
- Jó lenne, ha meg is tudnám köszönni a címzettjeimnek, hogy kitöltötték a kérdőívet.
- Jó lenne, ha a felmérést rendszeresen megcsinálnám.
- Jó lenne, ha a kérdőívemet kitöltők kapnának egy másik levelet is.
- Jó lenne, ha a levélben lenne egy újabb kérdőív.
- Jó lenne, ha szét is szedhetném a címzetteket érdeklődőkre és nem érdeklődőkre .
- Jó lenne megtudni, hogy az érdeklődést nem mutatók, miért nem érdeklődnek?
- Jó lenne, ha az érdeklődőknek más levelet is ki tudnék küldeni, rendszeresen, akár hetente, naponta.
- Jó lenne, ha a levelemet visszautasító címzett nem kapna újat tőlem.
- Jó lenne, ha mindez egy automatizált, örök körfolyamatban lenne, amibe az új címzettjeim is automatikusan bekerülnének.

- Lépjen be a saját EMID oldalára
- Hozza létre a saját levélcsoportját, állítsa be a feladó adatait
- Másolja be a megírt leveleit, majd formázza meg igényei szerint
- Töltse fel fájljait, képeit
- Készítse el a kérdőíveket
- Rakja be a kérdőíveket a leveleibe
- Másolja be a címzetteket
- Tiltsa le azon címzetteket, akiknek nem szeretne levelet küldeni
- Küldje ki a leveleket
- Nézze meg a kiküldési adatokat, eredményeket
- Szabadon készítsen az exportált adatok alapján beszámolókat, kimutatásokat, grafikonokat